Repertuar No | 4603 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Yöresi- İli | ||||||||||||||||||||||||||||||||
İlçesi- Köyü | - |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Kaynak KiÅŸi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Derleyen | ANKARA DEVLET KONSERVATUARI
| Notaya Alan |
|
| Ä°cra Eden |
|
| Makamsal Dizi |
|
| Konusu - Türü |
|
| Karar Sesi |
La
| BitiÅŸ Sesi |
La
| Usül |
2/4
| En Pes Ses |
La
| En Tiz Ses |
Re
| Ses GeniÅŸliÄŸi |
4 Ses |
TÜRKÜNÜN SÖZLERİ
KAF U NUN HÄ°TABI Ä°ZHAR OLMADAN
BÄ°Z BU KAÄ°NATIN Ä°BTÄ°DASIYIZ
KÄ°MSELER VASIL-I DÄ°DAR OLMADAN
BÄ°Z KABE-Ä° KAVSEYNÄ°N EV EDNASIYIZ
YOK Ä°KEN ADEM'LE HAVVA ALEMDE
HAK Ä°LE HAK Ä°DÄ°K SIRR-I MÃœPHEMDE
BÄ°R GECECÄ°K MÄ°HMAN KALDIK MERYEM'DE
HAZRETİ İSA'NIN ÖZ BABASIYIZ
"KÜNTÜ KENZ" SIRRININ OLDUK AGAHI
AYN'EL YAKIN BÄ°LDÄ°K CEMALLULLAH'I
EY HOCA BÄ°ZDEDÄ°R SIRR-I Ä°LAHÄ°
BÄ°Z HACI BEKTAÅž'IN FUKARASIYIZ
BÄ°ZE "PEDER" DEDÄ° TIFL-I MESÄ°HA
"RABBİ ERNU" DİYE ÇAĞIRDI MUSA
"LEN TERANÄ°" DÄ°YEN Ä°DÄ°K BÄ°Z SANA
BÄ°Z TUR-Ä° SÄ°NA'NIN TECELLASIYIZ
ZAHİDA AŞİNAMIZ "İNNA FETAHNA"
HARABÄ° KEMTERÄ° SERSERÄ° SANMA
BÄ°R KILI KIRK YARAN KAMÄ°LÄ°Z AMMA
PÄ°R BALIM SULTAN'IN BUDALASIYIZ
AÇIKLAMA : (1853-1917) Yılları Arasında Yaşamış Ünlü Bir Tasavvuf Şairi Olan Edip Harabi'ye Ait Olan Bu Nefes İçerisinde Tasavvuf Edebiyatında (Tekke Edebiyatı) Sık Kullanılan Terim Ve Sözcükler Yer Almaktadır. Burada Allah'ın "Cemal-İ Mutlak" Olarak Kullarında Beden Biçiminde Görünmesi Öncesindeki Ruhlar Aleminden, Kainatın Oluşumuna Kadar Geçen Süreç Söz Konusu Edilmektedir. Tasavvuf Düşüncesini İşleyen Terimler İlahi Alemin Özelliklerini Sergilemektedir.
KAF U NUN: (Arap Harfleriyle Kef İle Nun) "Ol" Anlamına Gelen (Kün)Ü Belirtir. Allah'ın Her Dilediğini Anında Yaratma Gücü Vardır. O Bir Şeyi Yaratmak İsterse Ona Yalnız "Ol!" Demesi Yeterlidir (Bakara, 2/117: Al-İ İmran/3,47: En'am 6/73: Meryem 19/35: Yasin 36/82: Mü'min 40/68).
KABE-İ KAVSEYNİ EV EDNA: (Yayın İki Ucu Arasındaki Mesafe Kadar Anlamındadır). Hz. Peygamberin Cebrail Tarafından Allah Katına Götürülmesine, Ancak Belli Bir Noktadan (Yayın İki Ucu Kadar) İleri Gidemeyeceğine Telmihtir.
AYN'EL YAKIN: (Gözüyle Görmüş Gibi). Bir Şeyi Bizzat Gözüyle Görüp, Ne Olduğunu Kesin Olarak Bilme. "Sonra Onu Yakin Gözüyle (Açıktan Açığa) Göreceksiniz" (Tekasür 102/7).
RABBİ ERİNİ: (Rabb'im Bana Kendini Göster!). Rabbi Erini'nin Cevabı İse "Len Terani"Dir (: Beni Asla Göremezsin). (A'raf 7/143).
İNNA FETAHNA: (Biz Fethettik). Hz. Peygamber'e Mekke'nin Fethinin Müjdelenmesiyle İlgili Sure.
İZHAR OLMAK : Görünmek, Belirmek
İPTİDA : Baş, Başlangıç
DİDAR : Yüz, Çehre
SIRR-I MÜPHEM : Belirsiz Sır
MÄ°HMAN : Misafir
AGAH : Bilen
CEMAL : Yüz Güzelliği
TIFIL : TIFL : Çocuk
MESÄ°H : Hz. Ä°sa
TUR-İ SİNA : Sina Dağı
ZAHİDA : Ey Zahit! (Çok Aşırı Sofu)
KEMTER : Hakir, Aşağılık, Adi
KAMÄ°L : Olgun
BUDALA (ABDALLAR) : Dünya İle İlgisini Kesip Kendini Tamamen Allah'a Bağışlamış Olan Derviş