REPERTUAR DIŞI

BİZE BURDA TÜRLÜ TAN EYLEYENLER Aşıkların Cemi - Aşk İle Yanmak


Repertuar No
1156 
Yöresi- İli
İlçesi- Köyü
-  
Söz Yazarı
Bestecisi
Kaynak Kişi
 
Derleyen
 
Notaya Alan
İcra Eden
 
Makamsal Dizi
Konusu - Türü
Karar Sesi
La 
Bitiş Sesi
La 
Usül
9/8 
En Pes Ses
Sol 
En Tiz Ses
Sol 
Ses Genişliği
8 ses 




TÜRKÜNÜN SÖZLERİ

BİZE BURDA TÜRLÜ TA'N EYLEYENLER
YA BEN HAKK YOLUNA DÖNMEYEYİM Mİ
(YA BEN HAKK AŞKINA YANMAYAYIM MI)
DOĞRU YOLU KOYUP EĞRİ GİDENLER
YA BEN HAKK YOLUNA DÖNMEYEYİM Mİ
(YA BEN HAKK AŞKINA YANMAYAYIM MI)

BİZDEN EVVEL GELEN ÜÇLER YEDİLER
MÜNAFIKIN SÖZÜ ŞEKTİR DEDİLER
TEVHİTLERDE DÖNMEK (YANMAK) HAKTIR DEDİLER
YA BEN HAKK YOLUNA DÖNMEYEYİM Mİ
(YA BEN HAKK AŞKINA YANMAYAYIM MI)

VARIR BİR MÜNKİRE MÜŞKÜLSORARSIN
KENDİ KENDİN CEHENNEME SALARSIN
YA SEN DÜNYA İÇİN NİÇİN (NİYE) DÖNERSİN (YANARSIN)
YA BEN HAKK YOLUNA DÖNMEYEYİM Mİ
(YA BEN HAKK AŞKINA YANMAYAYIM MI)

YUNUS EMRE KILAR AH İLE ZARI
GÖRÜN NİCE DÖNER (YANAR) YÜCE HÜNKARI
O ALLAH YARATIRCÜMLEYİ VARI
YA BEN HAKK YOLUNA DÖNMEYEYİM Mİ
(YA BEN HAKK AŞKINA YANMAYAYIM MI)

HAKK YOLUNU GÖZLER İSEN
GEL YANALIM DOSTLAR İLE
AŞIK İZİN İZLER İSEN
GEL YANALIM DOSTLAR İLE

YOK BU DÜNYANIN VEFASI (SEFASI)
SAYISIZ KÜLLİCEFASI
HİÇ BUNUN YOKTUR VEFASI
GEL YANALIM DOSTLAR İLE

HEP YANA YANA BULMUŞLAR
HAKK DİDARINA ERMİŞLER
SEFERİN KAYDIN GÖRMÜŞLER
GEL YANALIM DOSTLAR İLE

N'İDEM SANIRSIN DÜNYADA
YETER GEZDİĞİN HEVADA
DERMAN İSTEYELİM DERDE
GEL YANALIM DOSTLAR İLE

HANİ ATA HANİ ANA
BİLDİN BU DÜNYAYI FENA
ONDA RAHAT GEREK CANA
GEL YANALIM DOSTLAR İLE

EY BİÇARE YUNUS HEMAN
DOST (HAKK) YOLUNA GEREK KURBAN
VERCANINI, İSTE CANAN
GEL YANALIM DOSTLAR İLE

Not:
1) Eserin notası, bağlama düzenine göre, (mümkünat ölçüsünde) "yalın" yazılmıştır.
2) Beste, "iki bölümlü semah" formunda kurgulanarak oluşturulmuştur.
3) Şiirlerde; kişisel bir yaklaşım çerçevesinde, (naçizane) anlam ve derinlik gibi temel hususlara halel getirilmemesine olabildiğince özen gösterilerek, (günümüz bakışıyla) ana yapıya farklı boyutlar da katabileceği düşünülen "seçenek" veya "öneri" bağlamındaki mısra örneği ile kelime örnekleri parantez içerisinde ayrıca aktarılmıştır.
4) Beste için tercih edilen şiirlere, kamuya açık çeşitli yayınlardan ulaşılmıştır. Dolayısıyla muhtemel her duruma karşı, bu şiirlerin eskiye doğru uzanan tarihsel süreç içerisindeki değişik hallerine, yine kamuya açık "genel kabul görmüş" kaynaklardan bakılması ehemmiyetle önerilir. (V. Aydın)