Repertuar No | 710 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Yöresi- İli | ||||||||||||||||||||||||||||||||
İlçesi- Köyü | Tercan |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Söz Yazarı | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bestecisi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kaynak KiÅŸi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Derleyen | SAVAÅž AKBIYIK
| Notaya Alan |
|
| Ä°cra Eden |
|
| Makamsal Dizi |
|
| Konusu - Türü |
| Karar Sesi |
La
| BitiÅŸ Sesi |
La
| Usül |
2/4
| En Pes Ses |
La
| En Tiz Ses |
Mi
| Ses GeniÅŸliÄŸi |
5 ses |
TÜRKÜNÜN SÖZLERİ
HAKK'IN KANDÄ°LÄ°NDE GÄ°ZLÄ° SIR Ä°DÄ°M
ATAMIN BELÄ°NDEN Ä°NDÄ°RDÄ°N BENÄ°
AK MÃœREKKEP Ä°DÄ°M KIZIL KAN ETTÄ°N
HER TÜRLÜ RENKLERE BOYADIN BENİ
EFENDÄ°M SULTANIM
ANAMIN RAHMİNDE BEN NELER GÖRDÜM
DOKUZ AYLIK BÃœYÃœK AÄžDA YOL GELDÄ°M
YEDİ DERYA GEÇİP UMMANA DALDIM
BÄ°R KAPISIZ HANA Ä°NDÄ°RDÄ°N BENÄ°
EFENDÄ°M SULTANIM
BEN DE BU DÜNYAYA GELDİĞİM BİLDİM
TUZLANDIM DA ÇAPUTLARA DÜMLENDİM
BİR ZAMAN DA BEŞİKLERDE SALLANDIM
ANAMIN SÃœTÃœYLE KANDIRDIN BENÄ°
EFENDÄ°M SULTANIM
BEÅž YAÅžIMDA AKIL GELDÄ° BAÅžIMA
ON YAŞIMDA GİDER OLDUM İŞİME
VARIP DA DEĞİNCE ON BEŞ YAŞIMA
BÄ°R KURU SEVDAYA SALDIRDIN BENÄ°
EFENDÄ°M SULTANIM
ON BEŞİNDEN YİRMİYE DE YOL OLDU
OTUZUNDA ÇEVRE YANIM GÖL OLDU
KIRK YAÅžIMDA HAYRIM ÅžERRÄ°M BELL'OLDU
HAYRIMI ÅžERRÄ°MÄ° BÄ°LDÄ°RDÄ°N BANA
EFENDÄ°M SULTANIM
ELLİSİNDE ÖMRÜM YARISIN GEÇTİ
ALTMIÅžINDA BÄ°RAZ TEBDÄ°LÄ°M ÅžAÅžTI
YETMİŞİNDE YOLUM YOKUŞA DÜŞTÜ
MERDÄ°VEN MERDÄ°VEN Ä°NDÄ°RDÄ°N BENÄ°
EFENDÄ°M SULTANIM
SEKSENÄ°NDE BERATLARIM YAZILDI
DOKSANINDA DAMARLARIM ÜZÜLDÜ
YÜZ YAŞIMDA EZALARIM ÇÖZÜLDÜ
HİÇ DE DOĞMAMIŞA DÖNDÜRDÜN BENİ
EFENDÄ°M SULTANIM
NOKSANÄ°'YÄ° AÅžK ODUNA YANDIRDIN
EMİR ETTİN AZRAİL'İ GÖNDERDİN
ECEL ÅžERBETÄ°NÄ° VERDÄ°N KANDIRDIN
BİR SEBİ MASUME DÖNDÜRDÜN BENİ
EFENDÄ°M SULTANIM
DÜMLENMEK : Düğümlenmek, bağlanmak
ÇABUTLARA DÜMLENMEK : Kundaklanmak, belenmek
BÜYÜK AĞ : Kesin olmamakla birlikte ; Ana Rahmi veya Kordan Bağı kastediliyor olabilir.... ?
---------------------------------------
NOT : Türkünün sözleri bazı kaynaklarda Karac'oğlan'a (Karacaoğlan) ait bir şiir olarak görülmekle birlikte, Kaynak kişi; şiiri bir Bektaşi kitabından bularak kendisinin havalandırdığını, şiirin kitapta Noksani'ye ait olarak geçtiğini belirterek, son kıtada da "Noksani" mahlası ile icra etmektedir.
Bu konuda bilgisine baş vurduğum ve de halk edebiyatı ile ilgili birçok kişinin ortak fikri ise işlenen tema ve ayak bakımından Karacaoğlan şiirlerine pek de benzemediği yönündedir.
Bu bilgiler ışığında türkü; kesin bir kaynak ve de tespit ortaya çıkana kadar, söz bakımından kaynak kişinin okuduğu şekilde ve "Noksani" mahlasıyla notaya alınmıştır. ( S. Akbıyık )
----------------------
NOT : Kaynak Kişiye ait Görüntülü Kayıt vardır...